Ambassador 1867

Sådan holder jeg bloggen kørende

img_5337De fleste tror livet som blogger handler om at opleve ting de kan skrive om, hvilket faktisk i stor grad også rigtigt. De de fleste dog ikke er klar over er alt det arbejder der skal til, før at alle disse rejser og andre oplevelser skal finde sted. Derfor vil jeg skrive lidt om hvad jeg bruger min tid på vedrørende bloggen.

  1. Det jeg bruger mest tid på, er nok at tage billeder til bloggen, specielt outfit billeder. På trods af at jeg har en meget dygtig fotograf, så er der stadig en del ting forbundet med et shoot.  Først skal jeg beslutte mig for hvilket tøj der skal benytte til billederne. Er de i sæson? er det nyt? Er det kommet ud i butikkerne endnu Når jeg så har besluttet mig for hvilket look jeg vil have på, så skal jeg sammen med min fotograf finde en god lokation. Derefter skal selve billederne skydes og det kan tage alt fra 30 min til flere timer, alt afhængigt  af looket og lokation. Derefter skal billederne redigeres og de er derefter klar til brug på bloggen.
  2. Noget jeg også bruger lang tid på er at skrive indlæg. Det skifter alt efter om det er et kort indlæg der kan tage 30 min at skrive eller om det er et langt personligt indlæg eller en test, der hurtigt kan tage flere timer at skrive
  3. Hver eneste uge er jeg i kontakt med de forskellige pr bureauer, hvor jeg ofte kommer op for at hente tøj eller andre produkter der skal testes. Da jeg er venner med flere af dem der arbejder i pr stederne, kan et besøg godt trække ud, da jeg altid falder i snak med dem.
  4. Events. Jeg kunne skrive et helt indlæg om events, men det må blive en anden dag. Event er noget jeg bliver inviteret til hver eneste uge. Det kan være alt fra et tøjmærke til et produkt der skal oplyses om. Vi bliver som blogger inviteret til en gennemgang om produktet eller kollektionen. Det er dog langt fra alle events jeg siger ja til at deltage i, da jeg ellers kunne piske rundt i København hver eneste dag, hvis jeg sagde jeg til alle invitationer. Jeg udvælger dem jeg mener er relevante for mig og takker så kun ja til disse
  5. Jeg rejser ofte nok til jeg vil sætte dette på som et punkt på listen og ting jeg bruger tid på. Jeg elsker at rejse og når jeg gør så går meget af min tid med at lave blog og tage billeder. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst var ude at rjse, uden at bruge flere timer om dagen på at blogge. Derfor er jeg også stor fan af at bruge masser af tid i flyet på at blogge, sådan så jeg skal nå det mindre når jeg ankommer
  6. Efter jeg har fået mig en agent, så bruger jeg væsentlig mindre tid på at svare på mails. Men før jeg fik en agent som tager sig af det, der kunne jeg bruge alt mellem 20-40 min og dagen på at svare på mails. Mit problem ligger i at jeg ofte ikke fik svaret på disse mails, før der var gået måske 3-4 dage. Dette gjorde det lidt svært nogle gange at kommunikere med de forskellige mærker. Det har jeg nu min agent til og de få mails jeg modtager som er for mig at svare på, dem får jeg nu altid svaret på samme dag, da det nu er til at overskue.

Jeg er ret god til selv at disponere min tid, ellers ville dette puslespil med alle de ting der skal nås aldrig gå op. Jeg har ikke som sådan en kalender jeg skriver alt ned i, men jeg har et overblik over hvad der skal nås hver uge og laver mine aftaler der efter.

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

 

Næste indlæg

Ambassador 1867